Ocena i motywowanie

Założenia szkolenia:
•    Podniesienie poziomu wiedzy i kompetencji w zakresie oceny i motywowania pracowników
•    Rozwój umiejętności efektywnego wykorzystywania potencjału ludzkiego w organizacji
•    Kształtowanie mocnej, efektywnej, zintegrowanej oraz profesjonalnej kadry pracowniczej w firmie
•    Rozszerzenie praktycznej wiedzy w kontekście motywacji człowieka w pracy
•    Przyswojenie i rozwój umiejętności wykorzystywania adekwatnych narzędzi motywacyjnych w stosunku do poszczególnych członków zespołu i zespołu jako grupy
•    Kreowanie silnego autorytetu
•    Budowanie wizerunku charyzmatycznej osobowości


Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Rozwój kompetentnej wiedzy z zakresu różnorodnych celów i form oceny pracowników
•    Podniesienie poziomu wiedzy i kompetencji w zakresie projektowania i doboru sposobów oceny pracowników
•    Powiększenie wiedzy w zakresie czynników motywujących i demotywujących pracowników
•    Rozwinięcie umiejętności z zakresu przekazywania informacji zwrotnej pracownikom oraz przeprowadzania rozmów oceniająco – motywujących
•    Rozwój kompetencji w zakresie motywowania personelu i wyznaczania indywidualnej ścieżki rozwoju
•    Rozwinięcie umiejętności z zakresu przydzielania zadań, planowania pracy i wyznaczania celów pracownikom (w tym zarządzania przez cele)
•    Podniesienie poziomu umiejętności z zakresu delegowania zadań i odpowiedzialności
•    Przyswojenie wiedzy z zakresu genezy i metod motywacji,
•    Zdobycie umiejętności przekazywania pracownikom informacji zwrotnych i oceny w sposób konstruktywny i motywujący,
•    Trening umiejętności motywującego delegowania zadań,
•    Zaplanowanie systemu motywacyjnego we własnym zespole.

Dla kogo?:
Odbiorcami są  kadra zarządzająca średniego i wyższego szczebla oraz osoby rozpoczynające pracę  związaną z zarządzaniem i weryfikacją pracy innych. Szkolenie przeznaczone jest również dla pracowników działów personalnych, którzy są zainteresowani zwiększeniem wiedzy i rozwinięciem kompetencji z zakresu przedstawionych wyżej zagadnień.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

1. Ocena pracowników
•    czym jest ocena pracowników i system oceny okresowych
•    korzyści wynikające z prowadzenia ocen pracowniczych
2. Cele oceniania
•    określenie efektywności i powodzenia w pracy
•    motywacja pracowników
•    weryfikacja realizacji planów i celów
3. Opozycja wobec oceniania pracowników
•    źródła oporu i sposoby radzenia sobie z oporem
4. Wybór kryteriów poddawanych ocenie i techniki oceniania i metody zbierania danych o pracownikach
•    rangowanie parami
•    ranking i metoda wymuszonych rozkładów
•    skale ocen
•    wywiady
•    testy i kwestionariusze
•    arkusze ocen
•    samoocena
•    assessment / development centre
•    metoda zarządzania przez cele
5. Błędy i zniekształcenia w ocenianiui motywowaniu
•    efekt halo
•    efekt kontrastu
•    efekt świeżości
•    efekt pierwszeństwa
•    błąd tendencji centralnej
•    błąd nadmiernej łagodności itp.
6. Motywacja pracowników
•    motywacja i zaangażowanie pracowników a efektywność firmy
•    motywacja wewnętrzna a motywacja zewnętrzna
•    automotywacja: jak motywować siebie i zwiększyć motywację do pracy (w tym koło motywacji)
•    finansowe czynniki motywujące
•    pozafinansowe czynniki motywujące
•    motywacja negatywna, czynniki i działania demotywujące
7. Teorie motywacji i ich praktyczne zastosowanie
•    teorie treści: Maslow, Alderfer, Herzberg, McCleland
•    teorie procesu: Vroom, Adams
•    teorie wzmocnienia
•    koncepcja JCM Hackmana i Oldhama
8. Równowaga pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym a motywacja pracowników
9. Rozmowy oceniająco – motywujące z pracownikami
•    przygotowanie do rozmowy z pracownikiem
•    struktura i etapy rozmowy oceniająco - motywującej
•    działania zmierzające do zbudowania atmosfery bezpieczeństwa i redukcja stresu u pracowników
•    zasady udzielania informacji zwrotnej
•    rozmowa oceniająco – motywująca jako dialog
•    „radzenie sobie” z emocjami pracowników
•    planowanie działań korygujących
10. Planowanie indywidualnej ścieżki rozwoju
•    wykorzystanie wyników przeprowadzonych ocen do zbudowania planu rozwoju pracownika

Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Cykl Kolba. Każde z poruszanych tematów w trakcie szkolenia zagadnień zawiera trzy elementy:
Edukacyjny – zapoznanie uczestników z podstawami wiedzy z danego zakresu,
Warsztatowy – uczestnicy ćwicząc rozwijają swoje umiejętności i kompetencje,
Praktyczny – uczestnicy wspólnie omawiają sposoby zastosowania omawianych zagadnień w pracy zawodowej.
Stosowane metody:
•    mini wykład
•    dyskusje grupowe
•    zadania grupowe
•    praca w parach
•    studium przypadku
•    prezentacje
•    odgrywanie ról
•    symulacje

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni. W przypadku tego szkolenia jest możliwość przeprowadzenia w ciągu 1 dnia.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: