System zarządzania przez cele
Założenia szkolenia:
• Trenowanie umiejętności prowadzenia rozmów z podwładnymi
• Wyznaczanie celów podwładnym i umiejętne skłonienie ich do ich realizacji
• Poznanie metod efektywnego planowania strategicznego i operacyjnego
• Poznanie narzędzi kontroli realizacji celów oraz oceny zarządzania i pracy podległego personelu
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
Uzyskanie umiejętności i kompetencji z zakresu:
• Jak realizować strategię zarządzania poprzez cele
• Jak ustalać cele w różnej perspektywie
• Jak operacjonalizować cele strategiczne
• Dokonanie deploymentu celów w organizacji
• Poprawne definiowanie celów
• Zdefiniowanie celów wynikających z różnych ról zawodowych
Dla kogo?:
Szkolenie przeznaczone jest dla grup składających się z zespołów pracowniczych i ich kierowników. Szczególnie użyteczne są dla grup zadaniowych (np. zespołów projektowych), które muszą wypracować zasady pracy i metody osiągania postawionych przed nimi wymiernych wyników. Udział pełnych zespołów, tj. razem kierowników i ich podwładnych jest warunkiem niezbędnym realizacji celów warsztatów.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do zarządzania przez cele i wyniki
• Skuteczność - zdolność wnętrza organizacji do realizacji ambitnych celów
• Rozpoznanie "dołka" - kiedy wyznaczyć nowy cel
• Coaching – kluczowy element wsparcia do osiągania celów
• Potencjalne znaczenie systemu zarządzania przez cele (ZPC)
2. System zarządzania przez cele, jako gwarancja realizacji strategii przedsiębiorstwa
• Czym jest koncepcja zarządzania przez cele?
• Kluczowe filary prawidłowego wdrożenia i funkcjonowania ZPC
• Problemy wewnętrzne, które można rozwiązać wdrażając ZPC
• Korzyści i zagrożenia wynikające z partycypacyjnego modelu zarządzania przedsiębiorstwem
• System motywacji finansowej i pozafinansowej w powiązaniu z systemem ZPC
3. Proces wdrożenia systemu zarządzania przez cele w przedsiębiorstwie
• Etapy wprowadzenia systemu ZPC w przedsiębiorstwie
• Wymogi systemu, co do relacji podległości i współpracy
• Najlepsze praktyki do zarządzania zmianą w zakresie budowy skutecznego systemu zarządzania przez cele
4. Przygotowanie lidera do zarządzania przez cele
• Myślenie zadaniowe i planowanie podporządkowane rezultatom
• Określenie obszarów odpowiedzialności
• Określenie wkładu w realizację celów
• Wybór kluczowych obszarów celów
• Określenie i wybór wskaźników oceny działania
• Idea systemu opartego na zbilansowaniu rezultatów, procesów i zasobów.
5. Wyznaczanie celów
• Cele ogólne, szczegółowe i zasada SMART
• Proces planowania celów i określanie priorytetów
• Rolowanie celów przedsiębiorstwa w dół struktury organizacyjnej
• Monitorowanie realizacji celów – podejście sytuacyjne
• Wynagrodzenie pracownika, jako wynik oceny realizacji celów.
6. Przygotowanie zespołu do stosowania ZPC
• Rola menadżera w realizacji systemu zarządzania przez cele
• Rola pracownika w realizacji systemu zarządzania przez cele
• Bariery i błędy przy wdrażaniu zarządzania przez cele - czego się strzec
• Kluczowe czynniki sukcesu wdrożenia ZPC
7. Motywacja i komunikacja zespołu w realizacji celów.
• Elementy efektywnej motywacji
• Komunikacja we współpracy zespołu
8. Pomiar i ocena wyników działania zespołu
• Kontrola realizacji celów
• Rozmowy monitorujące i oceniające
• Punkty milowe i odpowiedzialność za wyniki
9. Mapa drogowa wdrożenia systemu zarządzania przez cele w przedsiębiorstwie
• Stworzenie możliwych wariantów wdrożeń. koncepcji ZPC przez uczestników warsztatów
• Omówienie stworzonych scenariuszy i wybranie wariantu optymalnego.
10. Podsumowanie i wnioski końcowe.
Metodologia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
1. Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
2. Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
3. Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Literatura szkoleniowa:
1. Szczepanik R., Komandosi w białych kołnierzykach. Metody zarządzania stosowane przez najlepszych menedżerów, One Press, Wydawnictwo Helion , Marzec 2009.
2. Bruch H., A Bias for Action. How Effective Managers Harness Their Willpower, Achieve Results, and Stop Wasting Time, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego , Sierpień 2006.
3. Beers W, Schouten J., Zarządzanie zorientowane na rezultat, IFC Press , Kwiecień 2002.
4. Lovett D., Slatter S., Restrukturyzacja firmy. Zarządzanie przedsiębiorstwem w sytuacjach kryzysowych, WIG-Press, 2001.
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: