System zarządzania przez cele

Założenia szkolenia:
•    Trenowanie umiejętności prowadzenia rozmów z podwładnymi
•    Wyznaczanie celów podwładnym i umiejętne skłonienie ich do ich realizacji
•    Poznanie metod efektywnego planowania strategicznego i operacyjnego
•    Poznanie narzędzi kontroli realizacji celów oraz oceny zarządzania i pracy podległego personelu

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
Uzyskanie umiejętności i kompetencji z zakresu:
•    Jak realizować strategię zarządzania poprzez cele
•    Jak ustalać cele w różnej perspektywie
•    Jak operacjonalizować cele strategiczne
•    Dokonanie deploymentu celów w organizacji
•    Poprawne definiowanie celów
•    Zdefiniowanie celów wynikających z różnych ról zawodowych

Dla kogo?:
Szkolenie przeznaczone jest dla grup składających się z zespołów pracowniczych i ich kierowników. Szczególnie użyteczne są dla grup zadaniowych (np. zespołów projektowych), które muszą wypracować zasady pracy i metody osiągania postawionych przed nimi wymiernych wyników. Udział pełnych zespołów, tj. razem kierowników i ich podwładnych jest warunkiem niezbędnym realizacji celów warsztatów.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

1.    Wprowadzenie do zarządzania przez cele i wyniki
•    Skuteczność - zdolność wnętrza organizacji do realizacji ambitnych celów
•    Rozpoznanie "dołka" - kiedy wyznaczyć nowy cel
•    Coaching – kluczowy element wsparcia do osiągania celów
•    Potencjalne znaczenie systemu zarządzania przez cele (ZPC)
2.    System zarządzania przez cele, jako gwarancja realizacji strategii przedsiębiorstwa
•    Czym jest koncepcja zarządzania przez cele?
•    Kluczowe filary prawidłowego wdrożenia i funkcjonowania ZPC
•    Problemy wewnętrzne, które można rozwiązać wdrażając ZPC
•    Korzyści i zagrożenia wynikające z partycypacyjnego modelu zarządzania przedsiębiorstwem
•    System motywacji finansowej i pozafinansowej w powiązaniu z systemem ZPC
3.    Proces wdrożenia systemu zarządzania przez cele w przedsiębiorstwie
•    Etapy wprowadzenia systemu ZPC w przedsiębiorstwie
•    Wymogi systemu, co do relacji podległości i współpracy
•    Najlepsze praktyki do zarządzania zmianą w zakresie budowy skutecznego systemu zarządzania przez cele
4.    Przygotowanie lidera do zarządzania przez cele
•    Myślenie zadaniowe i planowanie podporządkowane rezultatom
•    Określenie obszarów odpowiedzialności
•    Określenie wkładu w realizację celów
•    Wybór kluczowych obszarów celów
•    Określenie i wybór wskaźników oceny działania
•    Idea systemu opartego na zbilansowaniu rezultatów, procesów i zasobów.
5.    Wyznaczanie celów
•    Cele ogólne, szczegółowe i zasada SMART
•    Proces planowania celów i określanie priorytetów
•    Rolowanie celów przedsiębiorstwa w dół struktury organizacyjnej
•    Monitorowanie realizacji celów – podejście sytuacyjne
•    Wynagrodzenie pracownika, jako wynik oceny realizacji celów.
6.    Przygotowanie zespołu do stosowania ZPC
•    Rola menadżera w realizacji systemu zarządzania przez cele
•    Rola pracownika w realizacji systemu zarządzania przez cele
•    Bariery i błędy przy wdrażaniu zarządzania przez cele - czego się strzec
•    Kluczowe czynniki sukcesu wdrożenia ZPC
7.    Motywacja i komunikacja zespołu w realizacji celów.
•    Elementy efektywnej motywacji
•    Komunikacja we współpracy zespołu
8.    Pomiar i ocena wyników działania zespołu
•    Kontrola realizacji celów
•    Rozmowy monitorujące i oceniające
•    Punkty milowe i odpowiedzialność za wyniki

9.    Mapa drogowa wdrożenia systemu zarządzania przez cele w przedsiębiorstwie
•    Stworzenie możliwych wariantów wdrożeń.  koncepcji ZPC przez uczestników warsztatów
•    Omówienie stworzonych scenariuszy i wybranie wariantu optymalnego.
10. Podsumowanie i wnioski końcowe.

Metodologia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
1.    Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
2.    Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
3.    Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Literatura szkoleniowa:
1.    Szczepanik R., Komandosi w białych kołnierzykach. Metody zarządzania stosowane przez najlepszych menedżerów, One Press, Wydawnictwo Helion , Marzec 2009.
2.    Bruch H., A Bias for Action. How Effective Managers Harness Their Willpower, Achieve Results, and Stop Wasting Time, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego , Sierpień 2006.
3.    Beers W, Schouten J., Zarządzanie zorientowane na rezultat, IFC Press , Kwiecień 2002.
4.    Lovett D., Slatter S., Restrukturyzacja firmy. Zarządzanie przedsiębiorstwem w sytuacjach kryzysowych, WIG-Press, 2001.

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: