Negocjacje handlowe
Założenia szkolenia:
• Uświadomienie uczestnikom wiedzy dotyczącej obszaru negocjacji
• Pokazanie skuteczności wybranych technik prowadzenia negocjacji
• Podniesienie efektywności podejmowanych działań
• Nabycie umiejętności skutecznych negocjacji
• Nauczenie pracowników precyzyjnego komunikowania werbalnego i niewerbalnego
• Przekazanie narzędzi do prowadzenia efektywnych negocjacji
• Wypracowanie modeli zachowań zapobiegających konfliktom i niedomówieniom
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
• Poznanie stylów negocjacyjnych, oraz umiejętne zastosowanie ich
• Poznanie sposobów solidnego przygotowania do procesu negocjacji
• Poznanie faz negocjacji i technik, które można z powodzeniem stosować w każdej z nich
• Poznanie technik językowych, ułatwiające przekonywanie i argumentowanie
• Poznanie technik manipulacyjnych, które mogą stosować klienci, a także dowiedzą się, jak się przed nimi bronić
• Przygotowanie do samodzielnego prowadzenia negocjacji
• Praktyczne wykorzystanie skutecznych strategii negocjacyjnych
• Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu negocjacji handlowych
• Umiejętność rozpoznawania zachowań przeciwnika, szczególnie technik manipulacyjnych
• Poprawienie skuteczności w prowadzeniu negocjacji
Dla kogo?:
Szkolenie jest adresowane do osób, które w ramach swoich obowiązków zawodowych prowadzą negocjacje z klientami lub partnerami biznesowymi, chcących poszerzyć swoją wiedzę na temat skutecznych technik i narzędzi negocjacyjnych oraz rozwinąć umiejętności w tym zakresie.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie
• Fazy negocjacji
• Cechy dobrego negocjatora
• Style prowadzenia negocjacji
• Umiejętności negocjacyjne
• Na czym się skoncentrować (samoocena mocnych i słabych stron)
2. Zaplanowanie sukcesu negocjacyjnego
• Jak przygotować się do negocjacji
• Jak określać swoje cele negocjacyjne
• Na czym polega skuteczne argumentowanie
• Co to jest BATNA?
• Kim jest i co czuje osoba, z którą będziesz negocjować
3. Dobre rozpoczęcie negocjacji
• Jak naprawdę „działa" pierwsze wrażenie?
• Jak od pierwszych sekund wywierasz wpływ na swojego rozmówcę?
• Podstawowe i kluczowe informacje na temat mowy ciała
• Najpierw słuchaj, potem mów - na czym polega aktywne słuchanie
• Budowanie relacji, porozumienia i atmosfery współpracy - podstawowe techniki
4. Procesy psychologiczne zachodzące podczas negocjacji
• Sztuka targowania się
• Techniki radzenia sobie z obiekcjami i zastrzeżeniami strony, z którą negocjuję
• Jak ludzie podejmują decyzje - praktyczna typologia; techniki prowadzenia rozmowy w każdym z przypadków
• Techniki negocjacyjne
• Radzenie sobie z presją i manipulacją
5. Owocne zakończenie negocjacji
• Techniki zamykania negocjacji
• Rozwiewanie ostatnich wątpliwości osoby, z którą są prowadzone negocjacje
REZULTATY
Szkolenie stanowi interaktywny trening umiejętności negocjacyjnych. Zawiera wiele elementów praktycznego zastosowania psychologii (do lepszego poznania rozmówcy, zbudowania z nim relacji, efektywnego słuchania). Przedstawione zostaną również techniki, jakie mogą być stosowane podczas negocjacji, a uczestnicy przećwiczą sposoby radzenia sobie z zastrzeżeniami, wątpliwościami czy obiekcjami osoby, z którą negocjują. Program warsztatów zawiera także kluczowe zagadnienia z zakresu komunikacji niewerbalnej oraz technik wywierania wpływu.
Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest metoda warsztatową z zastosowaniem:
- symulacji
- ćwiczeń indywidualnych i zespołowych
- mini wykładów i prezentacji
- wspólnych dyskusji, refleksji i podsumowań.
Dodatkowo: wykład wprowadzający, scenki, gry negocjacyjne, analizy fragmentów filmów, studia przypadków, testy, pokazy slajdów, ćwiczenia indywidualne i praca w zespołach.
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: